Předloha
Parní lokomotivy G7.1 pruských státních železnic byly ve velkém množství vyráběny od roku 1893 u většiny velkých výrobců lokomotiv v Prusku. Lokomotivy se čtyřmi spřaženými dvojkolími byly určeny pro těžkou nákladní dopravu, zejména na sklonově náročných tratích. Do roku 1917 bylo pruským státním železnicím doručeno 1.202 těchto jednoduchých a robustních lokomotiv. Deutsche Reichsbahn převzala 680 ks G7.1 a přečíslovala je od roku 1925 jako 55 001-660. Po druhé světové válce používala lokomotivy DB často pro posun a do roku 1957 je postupně všechny vyřadila. U DR byly v aktivní službě až do roku 1966.
Model TT
Model představuje skutečnou lokomotivu 55.669 DR, ep. III, RBD Erfurt, Bw Erfurt. Rev. datum 16.7.65, v provedení v jakém jezdila od roku 1965.
První skutečně nový model parní lokomotivy TT od firmy PIKO přesvědčí dobře zvládnutými celkovými proporcemi, perfektním provedením laku, čitelným potiskem a mnoha dodatečně dosazenými detaily jako je píšťala, potrubí na kotli nebo chrániče pístů. Model má těžký zinkový odlitek a v neposlední řadě silný motor pro vynikající jízdní vlastnosti. Mezi lokomotivou a tendrem je krátké spřáhlo. Model má detailní klikovky, brzdový válec, alternátor, vzduchové čerpadlo, žebříky, dveře kouřové komory, otvor pro plnění vody a jemné lampy. Madla na lokomotivu a tendr jsou navíc přiloženy jako dolepovací díly. V digitálním provedení je k dispozici i ovládání osvětlení strojvůdcovské budky. Délka modelu je 138 mm, poloměr nejmenšího oblouku je 310 mm.
Jak je u firmy PIKO navíc zvykem, opět s vynikajícím poměrem cena-výkon.
Modely v nabídce
Model je nabízen ve dvou provedeních:
47100-46: BR 55 669 DR, ep. III, analog, příprava rozhraní dekodéru dle NEM 662 Next18
47101-46: BR 55 669 DR, ep. III, vestavěný dekodér Next18S se zvukem
Vývoj modelu je dokončen. K dispozici bude koncem listopadu 2018.
Fotogalerie